Supermarkten Mercadona zijn begonnen met de verkoop van onverpakt fruit

De Valenciaanse supermarktketen is in heel Spanjebegonnen met het aanbieden van onverpakt fruit. Waar tot voor kort nog het fruit verpakt was in bakjes met plastic, zijn de appels, peren en ander fruit nu in grote groene kisten te vinden in de supermarkten. Het aanbieden van los fruit is een antwoord op de vraag van vele klanten maar ook een manier om kosten te reduceren.

Het idee van Mercadona omkosten te reduceren was al te merken in het uit de schappen halen van veel zogenaamde A-merken en die te vervangen voor eigen B-merken, in het Spaanse marcas blancas. Daarnaast wil Mercadona kosten besparen op de logistiek en een van de oplossingen is onder andere het aanbieden van onverpakt fruit.

Het aanbieden van los fruit is voor de supermarktketen kostenbesparend aangezien ze geen plastic bakjes en afdek plastic hoeven te betalen maar daarnaast ook zeker aantrekkelijk voor de consument die niet meer gebonden is aan vaste prijzen voor vaste hoeveelheden. Hierdoor kunnen consumenten zelf kiezen hoeveel appels of peren ze willen hebben en dat per kilo afrekenen tegen een lagere prijs.

Het plan van Mercadona om de visafdeling te vervangen door voorverpakte (verse) vis is niet goed ontvangen door de consumenten, de verkopen daalden flink en in Tenerife heeft Mercadona al besloten om de visafdeling weer te herintroduceren in de supermarkten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Blog Widget by LinkWithin