Retailtrends in de wereld: marketing gericht op kinderen

Retailtrends vanuit de Wereld. Dit item verschijnt maandelijks in het Duitse vaktijdschrift Rundschau für den Lebensmittelhandel en wordt samengesteld door retailspecialist Jos de Vries The Retail Company.
De kinderen hebben de toekomst, zij zijn de verbruikers van vandaag en morgen. Wie kinderen aan zich binden wil heeft meer nodig dan een conservatief concept. Jos de Vries The Retail Company neemt u mee in de wereld van retail voor kinderen.
Ikea (Zweden)
Kinderen vormen een belangrijk succes voor het de Zweedse winkelketen. "Småland , land van de kleine kinderen is een in elk filiaal terugkerend fenomeen waarbij voor de kinderen een eigen beleveniswereld gecreëerd is. Hier worden kinderen tussen 3 en 10 jaar door geschoold personeel begeleid. De mogelijkheden zijn haast onbegrensd, de ouders kunnen eventueel opgepiept worden door de werknemers. Door de hele winkel is rekening gehouden met de kinderen zoals bijvoorbeeld met aparte wc-ruimtes.
Jamin (Nederland)
Lekker, handgemaakt en knapperig - in de marketingstrategie van de Nederlandse handelsfirma Jamin staan deze woorden centraal. Met deze thema´s wordt vooral op de kinderen gefocused. Sinds 125 jaar is de snoepgoedhandelaar toonaangevend in Nederland en dan vooral uiteraard bij de kinderen.

Imaginarium (Spanje)

Bij de Spaanse speelgoedketen Imaginarium draait alles om de kinderen. Dit wordt al duidelijk bij het betreden van de winkel met een aparte ingang voor de ouders en een aparte ingang voor de kinderen. In de winkel naast het grote assortiment aan speelgoed bevindt zich een restaurant. Hier kunnen de kinderen hun eigen gerechten bereiden onder begeleiding. Alle gerechten zijn gezond en geven de kinderen voorlichting over wat goed en gezond is en vooral ook waarom. De Flagshipstore in Barcelona is ook voor volwassenen zeker de moeite waard van een bezoek.

Globus (Duitsland)
Op spelende wijze wordt door Globus het thema "milieu" behandeld. Dit thema is vooral op kinderen gericht, zoals in de vestiging in het Zuid-Duitse Freilassing gebeurd. Hier leren de kinderen precies hoe afvalverwerking werkt met een speciaal recycle-meubel kunnen zij plastic, karton en batterijen inleveren. (elk materiaal heeft zijn eigen kleur). Met dit idee wordt op een innovatieve en pedagogische wijze milieubewustzijn bijgebracht. Dit alles zeer tot genoegen van ouders en de kinderen.
Contactgegevens:
Jos de Vries The Retail Company BV
Safariweg 6-11
3605 MA Maarssen
P.O. Box 1194
NL-3600 BD Maarssen
The Netherlands
Tel. : +31(0)346 - 563764
Fax : +31(0)346 - 572722
maurice@josdevries.eu
www.josdevries.eu

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Blog Widget by LinkWithin