BonPreu neemt Spaanse supermarkten van Intermarché over


De Spaanse afdeling van de Franse levensmiddelengigant Intermarché is afgelopen week tot een overeenkomst gekomen met BonPreu, een supermarktketen uit Vic (Catalonië), om haar 52 supermarkten te verkopen. Dit maakt de Spaanse krant Expansion bekend.

De Franse retailer was sinds 1988 actief op de Spaanse retail markt, maar is er eigenlijk nooit ingeslaagd om het operationele business model van de Franse markt toe te passen op de Spaanse markt, dit ondanks een gezamenlijke inkoopovereenkomst met de Baskische supermarktketen Eroski.

De keten Bonpreu bezit op dit moment 127 supermarkten en hypermarkten, samen goed voor een omzet van 275 miljoen euro in het afgelopen jaar. De keten is actief onder 3 verschillende formulenamen, de supermarkten van BonPreu, Orangutan en de hypermarkten van Esclat. Met de geplande overname zal BonPreu zich verder op de Spaanse markt gaan richten, vestigingen van Intermarché zijn te vinden in Catalonië, Andalucië, Aragon, Murcia, Castilla y Leon en Valencia. www.bonpreu.es

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Blog Widget by LinkWithin