De architectuur van een merk

De interne verandering begon met de reorganisatie van de productindeling. De artikelen werden per categorie samengevoegd en vormden zo een eigen ‘wereld’, een erg innovatief resultaat.De klant (een installatiebedrijf) kan nu op een makkelijke en snelle manier de producten vinden: boutjes, moertjes, schroevendraaiers etc. Alles is nu gegroepeerd binnen een eigen zone, aangeduid met een kleur, om de locatie in de winkel beter visueel te communiceren.De winkelinrichting is nu veel duidelijker voor de klanten en voor Procalsa zelf, dat nu een solide en coherente uitstraling heeft.

De Procalsa’winkel’ is geboren. De ‘loods’ is verdwenen, niet alleen visueel maar ook uit de vocabulaire. De architectuur van een merk begon door het consolideren, binnen de eigen onderneming, van de gedachte dat Procalsa als groothandel een eigen verkooppunt zou moeten hebben. En nu spreekt men zelfs al van een Procalsawinkel!
Procalsa is een Spaanse keten met basis in Madrid, voor de ontwikkeling van het retailconcept heeft dit bedrijf gebruik gemaakt van de expertise van Jos de Vries The Retail Company, waarvan het hoofdkantoor in Spanje in Barcelona gevestigd is.
Voor informatie: m.vanderkooij@josdevries.eu
Voor informatie: m.vanderkooij@josdevries.eu
saai!
BeantwoordenVerwijderengrapje hier heb ik erg veel aan
BeantwoordenVerwijderen