Procalsa de bouwmarkt voor professionals in Spanje opent zijn deuren

De architectuur van een merk
Waarom wordt er gesproken van de ‘werelden’ van Procalsa? Omdat dit de beste manier is om het project te omschrijven. Procalsa is een groothandel in bouwgerelateerde artikelen. Ze leveren industrieel materiaal voor installatiebedrijven en loodgieters.Voor Procalsa is het retailconcept helemaal nieuw. Van oorsprong zijn het fabrikanten die leveren aan de b-to-b markt. Ze hadden weinig van doen met retail, laat staan met een Procalsa ‘winkel’. Voor hun begrippen leverde Procalsa eenvoudig aan een ‘loods’.

De interne verandering begon met de reorganisatie van de productindeling. De artikelen werden per categorie samengevoegd en vormden zo een eigen ‘wereld’, een erg innovatief resultaat.De klant (een installatiebedrijf) kan nu op een makkelijke en snelle manier de producten vinden: boutjes, moertjes, schroevendraaiers etc. Alles is nu gegroepeerd binnen een eigen zone, aangeduid met een kleur, om de locatie in de winkel beter visueel te communiceren.De winkelinrichting is nu veel duidelijker voor de klanten en voor Procalsa zelf, dat nu een solide en coherente uitstraling heeft.
De Procalsa’winkel’ is geboren. De ‘loods’ is verdwenen, niet alleen visueel maar ook uit de vocabulaire. De architectuur van een merk begon door het consolideren, binnen de eigen onderneming, van de gedachte dat Procalsa als groothandel een eigen verkooppunt zou moeten hebben. En nu spreekt men zelfs al van een Procalsawinkel!
Procalsa is een Spaanse keten met basis in Madrid, voor de ontwikkeling van het retailconcept heeft dit bedrijf gebruik gemaakt van de expertise van Jos de Vries The Retail Company, waarvan het hoofdkantoor in Spanje in Barcelona gevestigd is.
Voor informatie:
m.vanderkooij@josdevries.eu

2 opmerkingen:

Blog Widget by LinkWithin