Retailtrends in Spanje: meer supermarkten in de Stad en meer discounters

In het artikel van het levensmiddelenvaktijdschrift DistribuciĆ³n Actualidad staat een overzicht van de laatste trends in het Spaanse retaillandschap, over de ontwikkelingen binnen de distributiesector van Spanje.

Vorig jaar waren nabijheid en prijs, de dominerende factoren als concurrentiefactoren in de Spaanse levensmiddelenhandel. De huidige crisis, met zijn negatieve gevolgen van de gedaalde consumptie, heeft een omslag in de strategie van de retailers teweeg gebracht. Het belangrijkste punt voor de consument op dit moment is de prijs, met een prijzenoorlog tussen de verschillende supermarktketens tot gevolg. Een ander belangrijk punt blijft de nabijheid van de supermarkten, de aankopen in de stad of in het centrum kunnen doen. De gevolgen voor de hypermarkten zijn ook steeds duidelijker zichtbaar, zeker met de opkomst van supermarkten van kleinere formaten, in de stadscentra gevestigd.

De prijs bepaalt. De hard discounters laten in Spanje nog steeds een flinke groei zien, de bepalende ketens Aldi, Lidl en Dia behalen nog steeds meer marktaandeel.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Blog Widget by LinkWithin