Spaanse hypermarktketen Alcampo (Grupo Auchan) zet in op duurzame retail

De Spaanse retailketen Alcampo (onderdeel van de Franse groep Auchan) zet in op duurzame retail. Zo is zojuist met succes de week van de “groene tas” afgerond. Deze week houdt in dat in alle Spaanse hypermarkten van Alcampo de klanten bij een besteding van boven de 100 euro een recyclebare plastic tas ontvingen.

Alcampo was in Spanje de eerste keten dat zich inzette voor het gebruik van alternatieve tassen, om het effect van het plastic op het milieu te verminderen. Dit staat omschreven en wordt uitgevoerd met het plan Sociale Verantwoordelijkheid van de retailer. Één van de campagnes luidde “Meer producten in de tas, minder tassen in de wereld”, met als doel de klanten en werknemers meer bewustzijn bij te brengen over een verantwoord gebruik van de plastic tas.

In 2004 al verving Alcampo de witte plastic tassen voor transparente plastic zakken. In 2005 introduceerde de hypermarktketen de “Groene Kassa”. Bij deze kassa´s worden geen tassen uitgegeven door de retailer. Op dit moment voert Alcampo duurzame tassen van gerecylced plastic bij de uitgifte van tassen.

In Spanje bezit Alcampo 50 hypermarkten en 26 tankstations verdeeld over 14 provincies.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Blog Widget by LinkWithin