
Instore Kids Corners is opgericht in 1999 en is sindsdien uitgegroeid tot wereld marktleider op het gebied van kinderhoeken en speelsystemen. Via distributeurs en verkoopagenten worden de kinderhoeken en speelsystemen in meer dan 25 landen over de hele wereld verkocht, waaronder klanten als Ikea en McDonalds.
Voor de distributie van de producten in Spanje is Instore Kids Corners hebben Jos de Vries The Retail Company elkaar gevonden. Jos de Vries The Retail Company is al sinds jaren een gerenomeerde naam op de Spaanse retail markt. Zo zijn er vanuit het Spaanse hoofdkantoor van Jos de Vries in Barcelona succesvolle projecten gerealiseerd voor onder andere supermarktketens als Plusfresc, Caprabo, Aqui é (Grupo Cuevas, 1 van de finalisten voor de Award voor het meest innovatieve retailconcept bij de Retail World Awards), fabrikanten als Coca Cola en Procter & Gamble en non-food bedrijven als Procalsa (Do – it – yourself), Venca (mode) en ForumSport (sportzaken).

In de Levensmiddelenkrant van 29 mei staat een interessante vermelding over het bedrijf Instore Kids Corners. Dit staat in het artikel “Bekende impulscategorieën scoren ook zonder promotie”. Het artikel behandelt de innovatie van de Minimike, een interactieve spelmogelijkheid in het schap, een schermpje dat maximaal twee facings inneemt en zo´n vijf korte spelletjes bevat. Het houdt de kinderen even bezig en leidt de ouders langs schappen waar ze wellicht anders niet zo snel komen.

De schermpjes zijn bij deze PLUS geplaatst bij de zoetwaren, chips en zoutjes, tegenover de tijdschriften, bij de verslijn en bij het koekschap. “Het is vaak lastig te meten in hoeverre er meer impulsaankopen worden gedaan”, zegt hij, “maar ouders staan bij deze productgroepen vaak wel even op hun kind te wachten tot het

Op de foto´s vindt u een overzicht van het custom-made systeem van Hoogvliet en het nieuwe succesvolle product MiniMike. Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Maurice van der Kooij: m.vanderkooij@josdevries.eu

Geen opmerkingen:
Een reactie posten