Jos de Vries Spanje distributeur van Instore Kids Corners, marktleider in kinderspeelhoeken in supermarkten

Vanaf heden zijn alle producten van Instore Kids Corners ook overal verkrijgbaar in Spanje. Hiervoor heeft het bedrijf een overeenkomst gesloten met Jos de Vries The Retail Company om haar producten te distribueren op de Spaanse retailmarkt.

Instore Kids Corners is opgericht in 1999 en is sindsdien uitgegroeid tot wereld marktleider op het gebied van kinderhoeken en speelsystemen. Via distributeurs en verkoopagenten worden de kinderhoeken en speelsystemen in meer dan 25 landen over de hele wereld verkocht, waaronder klanten als Ikea en McDonalds.

Voor de distributie van de producten in Spanje is
Instore Kids Corners hebben Jos de Vries The Retail Company elkaar gevonden. Jos de Vries The Retail Company is al sinds jaren een gerenomeerde naam op de Spaanse retail markt. Zo zijn er vanuit het Spaanse hoofdkantoor van Jos de Vries in Barcelona succesvolle projecten gerealiseerd voor onder andere supermarktketens als Plusfresc, Caprabo, Aqui é (Grupo Cuevas, 1 van de finalisten voor de Award voor het meest innovatieve retailconcept bij de Retail World Awards), fabrikanten als Coca Cola en Procter & Gamble en non-food bedrijven als Procalsa (Do – it – yourself), Venca (mode) en ForumSport (sportzaken).

Door het grote netwerk van
Jos de Vries The Retail Company zijn de eerste contacten al gelegd waarbij de resultaten hoopvol zijn dat ook snel in Spanje de Spaanse kinderen kunnen genieten van producten de producten van Instore Kids Corners als Minimike (zie onderstaand artikel) tijdens het winkelen en de ouders rustig op hun gemak hun boodschappen kunnen doen.

In de Levensmiddelenkrant van 29 mei staat een interessante vermelding over het bedrijf
Instore Kids Corners. Dit staat in het artikel “Bekende impulscategorieën scoren ook zonder promotie”. Het artikel behandelt de innovatie van de Minimike, een interactieve spelmogelijkheid in het schap, een schermpje dat maximaal twee facings inneemt en zo´n vijf korte spelletjes bevat. Het houdt de kinderen even bezig en leidt de ouders langs schappen waar ze wellicht anders niet zo snel komen.

In het artikel wordt de PLUS-Postma supermarkt in Lelystad bekeken, daar zijn ruim anderhalf jaar geleden vijf
MiniMike-modellen geïnstalleerd. De ondernemer dhr. Postma is er heel positief over: “Mijn PLUS is als testwinkel gebruikt. Het bleek erg succesvol en inmiddels is het systeem verder uitgerold.”

De schermpjes zijn bij deze PLUS geplaatst bij de zoetwaren, chips en zoutjes, tegenover de tijdschriften, bij de verslijn en bij het koekschap. “Het is vaak lastig te meten in hoeverre er meer impulsaankopen worden gedaan”, zegt hij, “maar ouders staan bij deze productgroepen vaak wel even op hun kind te wachten tot het
spelletje is uitgespeeld. In die tussentijd kijken ze wat rond en is de kans op een impulsaankoop wel heel groot. De PLUS-supermarkt staat op het punt om verbouwd te worden, maar ze geven aan: bij de heropening zijn de MiniMikes er gewoon weer. Daar rekenen de kinderen en de ouders op.”

Op de foto´s vindt u een overzicht van het custom-made systeem van Hoogvliet en het nieuwe succesvolle product MiniMike. Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Maurice van der Kooij: m.vanderkooij@josdevries.eu

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Blog Widget by LinkWithin